V České republice má značka RE/MAX přes 1 300 realitních makléřů. Oproti konkurenčním sítím, kde počty zprostředkovatelů bývají mnohdy i násobně vyšší, disponujeme my již určitým, povinným počtem transkací za rok a jsme skutečně aktivními makléři. Pokud opomeneme pravidelné vzdělávání a etické kodexy, které musíme dodržovat, chceme-li být součástí takto silné značky, máte již tímto zajištěnou kvalitu našich služeb, založenou na praxi a zkušenostech.
I tak je nás ale spousta a díky tomu má každý klient možnost vybrat si makléře, který bude nejvíce vyhovovat právě jemu. Ať už je to po osobní stránce, nebo třeba nabídkou služeb, jakou daný makléř nabízí. Jsme RE/MAX, ale každý pracujeme přece jen trošku jinak. Pojďme se tedy podívat, jak vypadá mé zastoupení a s čím můžete počítat právě u mě...
,,STRÁNKA SE VYTVÁŘÍ"
Krok č. 1
Pro zahájení prodeje Vaší nemovitosti mi stačí napsat, zavolat, nebo si spočítat odhad přes mé stránky.
- Domluvíme se na termínu, který Vám bude vyhovovat a přijedu se na prodávanou nemovitost osobně podívat.
- Cenu dokážeme odhadnout ještě před návštěvou na základě krátkého dotazníku.
- Pro nejpřesnější určení ceny je ale vždy důležité vidět nemovitost na vlastní oči.
- Při návštěvě si Váš dům, byt či pozemek prohlédneme a během následujících 24 hodin určíme prodejní hodnotu.
Krok č. 2
Podpis zprostředkovatelské smlouvy
- Po správném určení prodejní ceny přichází na řadu podpis Smlouvy o výhradním zprostředkování.
- Potvrdíme si v ní požadovanou cenu, dobu trvání smlouvy a všechny další, neméně důležité body.
Tak, jak je správnou volbou svěřit prodej realitní kanceláři, je určitě správnou volbou nedávat jednu nemovitost více realitkám. Proč?
- Vyšší prodejní cena - Jeden makléř pracuje se všemi zájemci a nabídkami. Dokáže Vám tak vyjednat tu nejlepší cenu.
- Prohlídky - Nestane se, že se potkají dvě prohlídky v jeden čas. Makléři konkurenčních kanceláří si nesdělují kdy a kolik mají prohlídek.
- Kvalita služeb - Velká spousta prodávajících si mylně myslí, čím více makléřů, tím více se bude každý z nich snažit. Opak je ale pravdou. Představte si, že jste makléřem Vy. Pokud jste jediným makléřem, víte, že za své kvalitní služby dostanete po prodeji zaplaceno tak, jak bylo domluveno. Investovali byste ale svůj čas a peníze do kvalitních fotek, inzerce na serverech, plachet, prohlídek a spoustu dalšího, když druhý makléř prodá o pár tisíc levněji a kupující koupí přes něj? Co je tedy výsledek takového rozhodnutí? Makléř se nesnaží prodat za co nejlepší cenu, makléř se snaží prodat za každou cenu. Dostane totiž výplatu jen v případě, kdy prodá jako první.
Krok č. 3
Příprava na prodej
- Jakmile se ujednají společné podmínky spolupráce, můžeme se pustit do prodeje.
- Poradím, zda je vhodné nemovitost vyklidit, vymalovat, nebo zařídit home staging.
- Vyčistit pozemek, posekat trávu, vše, co bude poptávající táhnout ke koupi.
- Díky kvalitní přípravě jde opět cena nahoru a budeme moci vybírat z více zájemců.
- Nesmíme zapomenout ani na PENB, který jsme ze zákona povinni doložit před podpisem kupních smluv.
Krok č. 4
Práce se zájemci
Prohlídky
- Přichází klíčový okamžik. Nemovitost ukazujeme potenciálním kupcům.
- Prohlídky by měly být v ideálním případě vždy bez majitele nemovitosti. Kupující se musí na novém místě cítit jako doma a ne na návštěvě.
- Nemovitost je vždy čistá, uklizená a voňavá. Příjemná atmosféra je základ, stejně tak jako občerstvení v podobě vody, pro osvěžení.
- Z prohlídky by si měli zájemci vždy něco odnést. V ideálním případě žádnou osobní věc majitelů například bytu, ale prospekt nemovitosti, na kterou se byli dívat. Pokud totiž skutečně hledaji nové bydlení, určitě se nejdou podívat jen na jednu nemovitost. Když si ale doma po celém náročném dni konečně sednou, bude to právě naše prodávaná nemovitost, která na ně bude mrkat z tašky.